Naprawa czy wymiana na nowy – co jest bardziej korzystne w przypadku wózków widłowych?

Posiadacze starszych samochodów osobowych zapewne wiedzą doskonale, że jeśli dojdzie do jakiejś poważnej awarii, zazwyczaj lepiej jest pojazd zezłomować i kupić nowy. Inaczej jest jednak w przypadku maszyn użytkowych, takich jak ciągniki rolnicze czy choćby tytułowe wózki widłowe. W ich przypadku niejednokrotnie bardziej opłacalnym wyjściem z sytuacji jest przeprowadzenie remontu generalnego. Sprawdzamy dlaczego tak jest i jakie są przewagi naprawy maszyny ponad jej złomowaniem i zakupem nowej.

Remont – nic nadzwyczajnego

Odwołując się raz jeszcze do kwestii samochodów, remonty ich silników bądź skrzyń biegów (najbardziej skomplikowane mechanizmy) przeprowadza się zazwyczaj tylko wtedy, gdy mówimy o klasycznym pojeździe, który przedstawia dużą wartość. W przypadku wózków widłowych jest zupełnie inaczej. Nie musi to być wcale żaden świetnie zachowany, klasyczny egzemplarz, by remont generalny miał uzasadnienie ekonomiczne. Trzeba wiedzieć, że wyremontowanie silnika, skrzyni przekładniowej bądź układu hydraulicznego to koszty nieporównywalnie mniejsze, niż zakup nowego pojazdu. Zwłaszcza dlatego, że pozostała część zazwyczaj nie jest tak mocno dotknięta zębem czasu, jak w przypadku samochodów. W aucie, które ma już na tyle duży przebieg, że doszło do awarii silnika, zazwyczaj karoseria jest mocno nadgryziona zębem czasu w postaci korozji i dlatego dalsze wkładanie pieniędzy jest nieopłacalne. Wózki widłowe, które najczęściej pracują w zamkniętych pomieszczeniach, są od tego problemu praktycznie wolne. Na rynku znajdziemy też mnóstwo firm, które podejmą się takiego remontu, na przykład http://serwis-mjk.pl. Duża konkurencja sprawia, że ceny potrafią być wyjątkowo atrakcyjne.

Kiedy lepiej kupić nowy sprzęt?

Zdarzają się jednak sytuacje, gdy bardziej opłacalny jest zakup nowego wózka, są one jednak w mniejszości. Głównie mowa tutaj o maszynach po poważnych awariach czy wypadkach w czasie pracy, gdy np. na kabinę spadł ciężki towar. Może też zbiec się w czasie awaria wszystkich kluczowych podzespołów. Wtedy kwota za naprawę będzie równie duża, co za zakup nowego bądź używanego sprzętu, który będzie w lepszym stanie. W każdej innej sytuacji lepiej jest naprawiać bądź remontować. Nie bez powodu w wielu firmach w ciągłej służbie są maszyny, które niejednokrotnie mają kilkadziesiąt lat.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzy + jeden =