Jak zwiększyć masę? Poradnik dla chudzielców

Budowanie mięśni to proces, który wymaga czasu i poświęcenia. Jeśli jesteś bardzo szczupły, to pewnie chciałbyś ważyć więcej. Istnieje kilka sposobów na zbudowanie mięśni, ale najważniejszym z nich jest spożywanie większej ilości kalorii niż spalasz. Oznacza to, że jeśli ćwiczysz i nie jesz wystarczająco dużo, prawdopodobnie stracisz wagę zamiast ją zyskać.

Jak więc budować masę?

Oto 6 najlepszych wskazówek dotyczących budowania mięśni:

  1. Jedz wystarczająco dużo kalorii. Jeśli chcesz przytyć, musisz jeść więcej kalorii niż spalasz. To tak proste!
  2. Spożywaj codziennie co najmniej 1.5 grama białka na kilogram masy ciała. Możesz do tego użyć napojów proteinowych.
  3. Odpoczywaj pomiędzy treningami, aby mięśnie mogły się w pełni zregenerować i wzmocnić.
  4. Trenuj każdą grupę mięśniową dwa lub trzy razy w tygodniu, w zależności od tego, ile masz czasu na trening.
  5. Używaj dużych ciężarów z małą liczbą powtórzeń (1-8) na większości ćwiczeń, ale używaj też mniejszych ciężarów z większą liczbą powtórzeń (15-25) na ćwiczeniach izolacyjnych, aby uzyskać większe uwalnianie hormonu wzrostu i stymulację metaboliczną po treningu (wykonuj je pod koniec treningu).
  6. Każde ćwiczenie rozpoczynaj od lekkiej rozgrzewki przed rozpoczęciem ćwiczeń z dużymi ciężarami; pomaga to zapobiegać kontuzjom, jednocześnie umożliwiając podniesienie temperatury ciała.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

17 − 5 =