Jak wzmocnić mięśnie dna macicy?

Mięśnie dna macicy pełnią niezwykle istotną funkcję w życiu każdej kobiety. Podtrzymują bowiem cewkę i pęcherz moczowy, zamykają miednicą od dołu, a także ułatwiają prawidłowy poród. Bardzo ważne jest zatem dbanie o to, aby były optymalnie wzmocnione. Najprostszy sposób na osiągnięcie tego celu to regularne wizyty w gabinecie terapeuty uroginekologicznego. Godna polecenia jest np. Małgorzata Ochowska, o której więcej można dowiedzieć się na https://centrum-kore.pl/o-nas/malgorzata-chochowska-fizjoterapeuta-swarzedz/.

Proponowane ćwiczenia dla początkujących

Wzmocnienie mięśni dna macicy z pewnością przyczyni się do lepszego trzymania moczu i stolca, sprawniejszej pracy pęcherza, większej przyjemności z doznań seksualnych i mniejszego bólu w trakcie porodu. Podstawą jest w tym przypadku wykonywanie ćwiczeń z balonikiem Aniball wyposażonym w pompkę, który pomaga w świadomym napinaniu i rozluźnianiu mięśni. Wystarczy korzystać z niego kilka minut dziennie. 

Pozostałe zalecane czynności to:

–  unoszenie bioder leżąc przy jednoczesnym napinaniu pośladków i ud

–  leżenie na płaskim podłożu i miarowe unoszenie nóg pod kątem prostym

–  ściskanie mięśni miednicy w seriach po 10 powtórzeń (na siedząco)

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jedenaście − dziewięć =