Karton to materiał chętnie wykorzystywany w celach promocyjnych. Wystarczy przywołać wszechobecne w sklepach stojaki kartonowe. Sprzedawcy często z nich korzystają, ponieważ to przystępna cenowo forma wyróżnienia wybranych produktów. Jak można wykorzystać karton w reklamie?
Kartonowe stojaki są lekkie, a zatem łatwe w transporcie. Bez trudu można je złożyć, a także przenieść w inne, lepiej eksponowane miejsce. W kartonowych standach prezentowane są często produkty, które dopiero znalazły się w ofercie. Generalnie jednak sprzedawcy mogą wykorzystywać stojaki tego typu do wyszczególnienia wybranego asortymentu.
Rzeczy, którym kończy się data ważności lub które pochodzą z minionych sezonów. Kartonowe opakowania tego typu znajdują się często przy kasie, można jednak umieścić je w alejkach z podobnym asortymentem. Zwiększa się wówczas szansę, że zobaczą je klienci zainteresowani wybranym towarem.
Z tego materiału bardzo łatwo wyciąć dowolną formę. Popularnością cieszą się nie tylko stojaki, ale również kartonowe postacie na zamówienie. Spotyka się je najczęściej w kinach, gdzie promują produkcje z aktualnego repertuaru. Ulubionych bohaterów kreskówek, tym razem w papierowej wersji, widuje się również w sklepach z zabawkami. Mają przyciągać uwagę dzieci i zachęcać dorosłych do zakupu określonego asortymentu.
Produkty z kartonu są często wykorzystywane w reklamie. Swoboda w nadawaniu im dowolnego kształtu sprawia, że branża marketingowa chętnie adaptuje je do własnych potrzeb. Zwłaszcza że stojak czy postać z kartonu są tak przystępne cenowo.