Jak skompletować sprzęt biurowy, zaczynając działalność?

Obecnie coraz bardziej popularną formą zatrudnienia jest umowa o współpracę. Wiele firm decyduje się na nią z uwagi na to, iż nie jest konieczne wyposażanie pracownika w narzędzia niezbędne do pracy. Zaopatrzenie się w komputer, telefon komórkowy oraz samochód pozostają więc po stronie osoby świadczącej usługi. Otrzymuje ona przeważnie ekwiwalent związany z eksploatacją tych sprzętów.

Zakup nowego komputera

Bez wątpienia, jednym z najważniejszych narzędzi potrzebnych do rozpoczęcia działalności gospodarczej jest komputer. Z uwagi na to, że praca w większości przypadków ma charakter mobilny, wskazany będzie laptop. Najprostszym rozwiązaniem jest zakup nowego sprzętu. W tym celu warto wybrać zaufany i sprawdzony sklep komputerowy. Zapewne wybór nie będzie łatwy, biorąc pod uwagę szeroką ofertę sprzętową jaka obecnie jest na rynku. Przede wszystkim, powinno się zwrócić uwagę na parametry techniczne: procesor, pamięć podręczną oraz kartę graficzną. Nie bez znaczenia będą także gabaryty laptopa. Przenoszenie ciężkiego i dużego sprzętu może stać się uciążliwe po jakimś czasie, dlatego warto zwrócić uwagę na komputery oznaczone jako ultrabooki. Są one mniejsze, lżejsze i pozbawione na przykład napędu optycznego. Ceny takich komputerów są bardzo zróżnicowane. Za najtańsze można zapłacić już około 1500 złotych. Za modele lepiej wyposażone, charakteryzujące się lepszym wyglądem oraz sygnowane popularnymi markami, należy zapłacić nawet kilka tysięcy.

Nabycie używanego komputera

Może się jednak okazać, że na początek współpracy i pracy na własny rachunek, budżet jest znacznie ograniczony. Zakup komputera, telefonu, samochodu oraz wielu innych niezbędnych narzędzi pochłania duże ilości pieniędzy. W takiej sytuacji należy pomyśleć o komputerach z leasingu. Jest to sprzęt, który inne firmy kiedyś zdecydowały się zakupić w oparciu o zewnętrzne finansowanie. Na naszym rynku istnieje wiele firm skupujących używany sprzęt IT. W większości przypadków są to profesjonalne laptopy w dobrym stanie technicznym i wizualnym. Ich cena jest zdecydowanie niższa. Zapewne spektrum wyboru marki lub modelu będzie zawężone. Tego typu komputery nie są zazwyczaj zaopatrzone w system operacyjny, jednak obecnie nie jest to problem. Brakujące oprogramowanie można zakupić nawet przez Internet, a jego cena jest atrakcyjna. 

Wybór w zakresie sprzętu komputerowego jest bardzo duży. Dokonując go należy mieć na względzie częstotliwość korzystania z niego, profil działalności oraz walory estetyczne. Dla wielu osób, firmowy laptop jest swoistą wizytówką. Poza przenośnym komputerem, można również zakupić komputer stacjonarny oraz tak zwane urządzenia peryferyjne- drukarki, skanery, faksy, kopiarki. Sprzęt stacjonarny można bez wątpienia bardziej dopasować do personalnych wymagań. Istnieje też możliwość rozbudowania go oraz modyfikacji na przestrzeni czasu. Decydując się, natomiast, na pozostałe akcesoria, uwagę powinny zwrócić urządzenia wielofunkcyjne. Pozwalają na bezprzewodową komunikację z wieloma komputerami, zajmują zdecydowanie mniej miejsca, niż jednostkowe sprzęty, a także są o wiele tańsze w eksploatacji. 

Finansowanie sprzętu IT

Warto także pamiętać, że nie jest konieczne, aby od razu wydawać sporo pieniędzy ze swoich prywatnych zasobów. Jeśli sprzęt nie jest bardzo drogi oraz leciwy, można zwrócić się z wnioskiem o finansowanie do firmy leasingowej. Najlepszym wyborem, będzie bank w którym firma posiada rachunek. Ponadto, by mieć pewność wyboru najlepszej oferty, warto skorzystać z pośrednictwa finansowego. Dla tego typu aktyw, przewidziane są procedury uproszczone niewymagające dużego wkładu własnego. Wybór nowego sprzętu zapewni Klientowi najszybszą procedurę, przy używanym, natomiast, konieczna może być wycena rzeczoznawcy. Leasing może mieć pozytywne skutki nie tylko z uwagi na to, że nie trzeba angażować jednorazowo dużej ilości własnej gotówki ale także ze względów podatkowych.

Kupowane rzeczy mają służyć do pracy, a częstokroć mogą okazać się niezbędne do prawidłowego jej wykonywania i warto także pomyśleć o ubezpieczeniu. Koszty polisy nie są duże, a mogą uchronić użytkownika na przykład przed długotrwałym zastojem w pracy. Wielu brokerów oferuje sprzęt zastępczy na czas trwania naprawy, czy serwis w miejscu zamieszkania. Nadto w przypadku szkody całkowitej nie dojdzie do utraty zainwestowanych pieniędzy.

Sprzęt IT, auto i tym podobne sprzęty są bardzo ważne, jednak rozpoczynając działalność należy także pamiętać, by miejsce pracy było wygodne i nie narażało pracownika na utratę lub pogorszenie zdrowia. Dlatego istotnym jest, by zaopatrzyć go w wygodny, odpowiednio wyprofilowany fotel oraz biurko, przy którym będzie pracować. Nie bez znaczenia jest także oświetlenie, które zostanie docenione, zwłaszcza po paru godzinach analizy dokumentów lub pracy przed monitorem. Jeśli ma zamiar przyjmować Klientów, ważnym urządzeniem może być także ekspres do kawy. Rozmowy będą o wiele bardziej przyjemne w obecności dobrej dawki kofeiny.

Wszystkie te rzeczy można zakupić w każdym dobrym sklepie internetowym lub stacjonarnym. Urządzenia te zapewnią komfort pracy i zminimalizują odczucie zmęczenia, a także będą dobrą wizytówką prowadzonej działalności. Nie powinno się ich zatem traktować jako stricte wydatek, a bardziej jako dobrą inwestycję. Oferta jest bardzo duża i dostępna „od ręki”.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × 1 =