System kontroli dostępu stanowi istotny środek bezpieczeństwa, który wraz z postępem technologicznym w erze cyfrowej, nieustannie jest ulepszany pod wieloma względami. Instaluje się go w biurach, magazynach, fabrykach, zakładach opieki zdrowotnej i innych miejsca, w tym również urzędach. Pomaga zminimalizować ryzyko nieautoryzowanego dostępu do jakichkolwiek fizycznych materiałów lub cyfrowych danych. Identyfikatory w urzędach chronią przed intruzami oraz ułatwiają zarządzanie pracownikami. Sprawdzą się zarówno w niewielkich placówkach, jak i największych instytucjach.
Za pomocą narzędzia kontroli dostępu można śledzić każde wyjście i wejście, które ma miejsce w ciągu dnia w urzędzie. Niezależnie od tego, czy placówka działa przez określony czas, czy przez 24 godziny, zagwarantowane jest całkowite bezpieczeństwo. W przypadku dużych placówek często kontrola nad tymi wszystkimi strefami o obiekcie jest utrudniona. Z nowoczesnym systemem problem ten błyskawicznie zostaje rozwiązany. Nie trzeba zatrudniać dodatkowych stróżów lub inwestować w rozbudowany monitoring. Zainstalowanie systemów kontroli dostępu z czytnikami i wyposażenie urzędników w identyfikatory zapobiega uzależnieniu instytucji od używania fizycznych kluczy do poszczególnych pomieszczeń. Użytkowanie systemu jest bardzo proste – wystarczy przyłożyć identyfikator lub breloczek do czytnika, by zarejestrować obecność lub uzyskać dostęp do danej strefy.
System ewidencji nie tylko gwarantuje niezawodne bezpieczeństwo, ale także pozwala zarządzać pracownikami – zbierane są dane na temat ich godzin pracy, przerw czy nieobecności. Innowacyjne rejestratory czasu pracy z ekranem dotykowym mogą o określonej porze przełączać się automatycznie z rejestracji wejść na rejestrację wyjść z urzędu i tym samym dokładnie monitorować godziny pracy urzędników. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystując innowacyjne oprogramowanie bibiSzef firmy MicroMade, na bieżąco sprawdzać liczbę obecnych i nieobecnych pracowników. Dzięki temu podnoszona jest jakość obsługi obywateli, którzy przychodzą na spotkanie z określonym urzędnikiem – szybciej są informowani o sytuacji w placówce i kierowani do konkretnych osób.
Olbrzymią zaletą systemu bibinet jest wygodny wgląd do wielu raportów. W aplikacji można generować miesięczne podsumowanie czasu pracy, sprawdzać frekwencję dla poszczególnych referatów, zliczać nieobecności czy przeglądać, kto miał dostęp do określonych stref w placówce. Rozwiązanie to znacznie przyspiesza planowanie pracy oraz optymalizowanie procesów. System niezawodnych identyfikatorów i eleganckich czytników sprawdzi się w każdym urzędzie. Można łatwo dopasowywać go do wymagań placówki, bez względu na liczbę zatrudnionych osób czy warunków zabudowy. System kontroli dostępu lub ewidencji czasu pracy nadaje się także do wykorzystania w jednostkach organizacyjnych, takich jak: szkoły, biblioteki czy ośrodki kultury.