Bazą do efektywnej pracy jest dobrze zorganizowane biuro, które powinno być przede wszystkim funkcjonalne. Poszczególne elementy powinny być dobrane w harmonii, tak by cała przestrzeń prezentowała się estetycznie, dając przy tym maksymalny komfort. Na czym należy się zatem skupić?
To, na co w pierwszej kolejności zwróci uwagę pracownik to baza jego strefy pracy, a więc miejsce do siedzenia oraz biurko. Nowoczesne krzesła do biura muszą gwarantować swobodę poruszania się, a także regulację wysokości i odpowiednią amortyzację. Bardzo popularnym i praktycznym rozwiązaniem są krzesła obrotowe, które umożliwiają odwrócenie się do kogoś lub spojrzenie w inne miejsce pomieszczenia, bez podnoszenia się.
W kontekście biurka czy też czasem stosowanego krótszego stołu – istotne jest to by był on na odpowiedniej wysokości, by pracownik nie musiał się nadmiernie pochylać. Jego powierzchnia powinna też być stosunkowo duża, by poza komputerem znalazło się tam miejsce na odłożenie dokumentów czy po prostu gadżety wykorzystywane przez daną osobę.
W każdym biurze potrzebne okażą się solidne stoliki, na których położone będą urządzenia takie jak drukarka, kserokopiarka czy skaner. W celu zachowania porządku w dokumentach należy zadbać także o odpowiednio duże szafki oraz regały. Dzięki temu możliwe będzie bezpieczne przechowywanie starej dokumentacji, a jednocześnie łatwy dostęp do bieżących pism. Zależnie od profilu danego biura i działalności w nim prowadzonej, możliwe jest także dodanie oddzielnych krzeseł oraz stołów i wydzielenie części jadalnej lub konferencyjnej.