W układach napędowych złożonych z silników i przekładni stosowanych jest wiele części, które umożliwiają ruch poszczególnych elementów, a w konsekwencji działanie całych maszyn, urządzeń czy pojazdów. Należą do nich łożyska, których zadaniem jest podtrzymywanie podzespołów w taki sposób, aby mogły się one obracać. Na rynku istnieje wiele rodzajów łożysk, a każde z nich ma nieco inną budowę i charakterystykę działania. Które z nich zwykle okazują się najlepsze, jeśli chodzi o uzupełnienie silników i przekładni?
Jeżeli chodzi o przekładnie, to łożyska walcowe powinny dobrze wywiązać się z postawionego zadania. Obecnie produkowane części tego typu cechują się dużą nośnością i są odporne na spore obciążenia. Z tego względu nadają się idealnie do przekładni pracujących w ciężkich maszynach, takich jak chociażby duże taśmociągi górnicze czy generatory wiatrowe. Jeśli mowa natomiast o silnikach – zwłaszcza tych umieszczanych w mniejszych urządzeniach, to sprawdzą się w nich łożyska toczne oraz łożyska igiełkowe, które stanowią doskonałe rozwiązanie wszędzie tam, gdzie potrzebna jest naprawdę duża prędkość obrotowa. Zazwyczaj są stosowane we wszelkich narzędziach pneumatycznych, spalinowych oraz elektrycznych, które są wykorzystywane do pracy w trudnych warunkach. Poza tymi łożyskami warto wymienić jeszcze egzemplarze baryłkowe, które są jeszcze bardziej odporne na duże obciążenia, a dodatkowo nie straszne są im wysokie temperatury.