Jak można rejestrować czas pracy?

Ścisłe rejestrowanie czasu pracy zatrudnionych osób to obecnie norma w większości firm oraz przedsiębiorstw. Prowadzi bowiem do znacznego zwiększenia dyscypliny wśród personelu, a także pozwala na gromadzenie danych ułatwiających ustalanie wynagrodzeń czy premii. Dodatkową korzyścią jest oczywiście oszczędność środków finansowych. Z niniejszego artykułu dowiemy się, jakie są sposoby na efektywne weryfikowanie omawianego parametru. 

Pisemne listy obecności już dawno odeszły do lamusa

Współcześnie rejestracja i ewidencja czasu pracy odbywa się najczęściej z wykorzystaniem specjalnego systemu elektronicznego. Wystarczy, że dana osoba przyłoży swoją osobistą kartę zbliżeniową do czytnika (ewentualnie breloczek), a informacje zostają automatycznie wczytane i wędrują do programu komputerowego. Z jednej strony prowadzi to do poprawy poziomu bezpieczeństwa na terenie zakładu (brak dostępu dla nieuprawnionych), z drugiej zaś podnosi ogólną wydajność i pozwala na sprawne rozliczanie przepracowanych godzin. Ciekawą alternatywę stanowi system działający w oparciu o dane biometryczne pozyskane poprzez odcisk palca lub skan gałki ocznej. W wielu firmach mamy ponadto do czynienia z bramkami obrotowymi zamontowanymi bezpośrednio przed wejściem do budynku. W przyszłości rolę rejestratorów będą natomiast odgrywały kamery CCTV przystosowane do rozpoznawania twarzy. 

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

10 − trzy =