Dobry biznesplan – jaki powinien być?

Biznesplan jest kluczowym elementem sukcesu każdego nowego przedsięwzięcia biznesowego. To Twoja mapa drogowa do sukcesu i narzędzie, którego możesz użyć, aby przekonać inwestorów, partnerów i klientów, że Twoja firma ma to, czego potrzeba, aby odnieść sukces. Dobrze napisany biznesplan pomoże Ci pozyskać kapitał, określić cele i strategie firmy, zarysować zasoby i możliwości, a także określić potencjalne zagrożenia i szanse. A ponieważ jest to jeden z pierwszych dokumentów, jakie napiszesz, rozpoczynając nowe przedsięwzięcie, nadaje on ton wszystkim kolejnym.

Dobry biznesplan zawiera następujące istotne elementy:

  • Streszczenie: Krótki przegląd biznesplanu, który podsumowuje jego kluczowe punkty. Streszczenie nie powinno być dłuższe niż trzy strony i powinno uwzględniać fakt, że większość czytelników nie przeczyta całego dokumentu. Streszczenie musi być napisane jasnym językiem, który nie zakłada żadnej wcześniejszej wiedzy o Twojej firmie lub branży.
  • Opis firmy: Informacje o produktach lub usługach firmy, jej rynku docelowym (rynkach docelowych), jej podstawowych kompetencjach oraz o tym, jak zamierza zarabiać pieniądze.
  • Strategia marketingowa: Plan marketingowy opisuje, jak dotrzesz do klientów, jak często będą do nich docierać i dlaczego powinni kupować od Ciebie, a nie od kogoś innego, kto sprzedaje podobne produkty lub usługi. Strategia marketingowa może również zawierać informacje o strategiach cenowych dotyczących sprzedaży produktu lub usługi na różnych rynkach (na przykład sprzedaż tanich towarów w sklepach dyskontowych).
  • Forma prawna: Czy będziesz prowadził swoją firmę jako jednoosobową działalność gospodarczą czy jako spółkę z o. o.? Musisz o tym zdecydować przed rozpoczęciem prowadzenia biznesu. Jeśli nie wiesz, jaka forma będzie dla Ciebie najlepsza, to wejdź na stronę: https://bdbconsulting.pl/uslugi/obsluga-prawna/.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć × dwa =