Coraz częściej podczas spotkań biznesowych wręcza się prezenty. Klienci z pewnością docenią takie gesty i będą pozytywnie podchodzić do działalności firmy. Być może zaprocentuje to lepszymi umowami czy dodatkowymi usługami w przyszłości. Co warto przygotować dla klienta podczas spotkania biznesowego?
Przyjęło się, żeby przygotowywać dla klienta podarunki łatwe w przenoszeniu. Przydatne w takich sytuacjach mogą być torby laminowane z nadrukiem firmy. Prezent będzie się prezentował estetycznie, a przy okazji będzie dodatkową reklamą. W torbie warto umieszczać lekkie rzeczy, które nie będą utrudnieniem przy transporcie. Firmy coraz częściej produkują różne gadżety firmowe, takie jak długopisy, ołówki czy pendrive’y. To rzeczy bardzo praktyczne, a dodatkowy napis nie pozwoli zapomnieć klientowi o tym kto go wręczył.
Do gadżetów firmowych do torby można włożyć również coś bardziej osobistego. Prezent może być powiązane z działalnością klienta albo jego firmy. Warto znać jego preferencje, np. jeśli jest fanem trunków to można się postarać o whisky albo wino. Można też podarować sprzęt naszej firmy. Jeśli działa w branży elektronicznej to nie zaszkodzi zegarek albo nowy telefon. Wartość prezentu powinna być dostosowana od ważności spotkania biznesowego.