Reklamy są z nami od dawna. Już kilkadziesiąt lat temu montowano neony mające za zadanie przyciągnąć klientów. Od tego czasu jednak formy reklamy uległy znacznej modernizacji. Mówiąc o systemie Digital Signage, warto wspomnieć, w jak wielu punktach jest wykorzystywany. Możemy go zobaczyć nie tylko na ulicach, ale także w centrach handlowych i na lotniskach. Na tych ostatnich ma za zadanie informować pasażerów o aktualnym rozkładzie lotów. Najczęściej jest jednak stosowany jako narzędzie marketingowe. Przyjrzyjmy się dokładniej, jakie zalety ma dynamiczna reklama.
Cyfrowa reklama to doskonały sposób na dotarcie do klientów. System digital out-of-home advertising wykorzystuje inteligentne metody, pozwalające trafić do ludzi na podstawie ich zainteresowań.Dzisiaj najczęściej wykorzystywane są ledowe telebimy (np. takie jak te http://tdcpolska.pl/ekrany-led-telebimy) – wyświetlane są na nich reklamy różnych marek. Możemy je zobaczyć głównie w miastach i miejscach, gdzie przebywa wiele osób. Dzięki niemu reklamy prezentowane są w miejscach ściśle dopasowanych do oczekiwań klientów.
Jako przykład podać można sklep wielkopowierzchniowy – tam w dziale z akcesoriami dla zwierząt prawdopodobnie pokaże się karma dla kotów. W ten sposób klient ma podany pomysł na to, co zakupić. Odpowiednio ustawione monitory działają automatycznie i nie wymagają ingerencji człowieka. Są zarządzane przez systemy CMS, co umożliwia ciągłą rotację obrazów. W przyszłości technologia ta będzie rozwijana w kierunku wykorzystania w niej sztucznej inteligencji.